DOF's Fyrtårnspris

Ved Dansk Oplysnings Forbunds landsmøde i maj 2023 blev DOF Paarup Aftenskole tildelt Dansk Oplysnings Forbunds fyrtårnspris.

Prisen får vi for - igennem en lang årrække at have fungeret som et fyrtårn for aftenskoler og folkeoplysning – og have kombineret et højt ambitions- og kvalitetsniveau for arbejdet med musik, kunst, kultur og kreativitet i skolens egne tilbud både i DOF Paarup Aftenskole, men også i en række tilknyttede skoler i nærområdet.

Læs mere om DOF's hædersbevisninger

IMG 9860

Det var en kæmpe overraskelse da Leif (bestyrelsesformand), Hanne (administrativ medarbejder) og jeg blev kaldt på scenen og på skolens vegne fik tildelt prisen. Det er en stor hæder og ære. Jeg er glad for og stolt over, at det er skolen der har fået prisen og ikke enkeltpersoner. Som jeg har sagt mange gange før, er skolen ikke formandens eller bestyrelsens skole, det er ikke undervisernes skole, det er ikke deltagernes skole, det er ikke Anne Krygers (aftenskolens stifter) skole og heller ikke Hannes eller min skole. Det er vores allesammens skole.

Derfor kæmpestort tillykke til os alle – stor tak til alle jer for at være med til at gøre vores skole værdig til at modtage så flot en hæder – og endnu en gang stor tak til Dansk Oplysnings Forbund for den flotte pris.

- Lisbeth Lunding, Skoleleder

Fyrtårn Paarup