Træning i varmtvandsbassin

Bevægelse i varmtvandsbassin styrker knogler, led og muskler samt hjerte og kredsløb. Varmen virker smertedæmpende og gør musklerne mere smidige.

Vi tilbyder varmtvandstræning på hold for gigtramte og andre bevægelseshæmmede -  hold for deltagere med piskesmæld / whiplash skade og kroniske nakkeproblemer, rygmarvsskade eller polioskade – hold med kombineret bassin- og gulvtræning for deltagere med osteoporose samt hold for bryst- og kræftopererede.

Find dit hold her!

Find dit hold

Vi har hold alle ugens dage, både formiddag, eftermiddag og aften, i fire bassiner i Odense og Ringe.

Varmtvandsbassin

Undervisningssteder

Læs mere om faciliteterne i svømmehallerne og bassiner hvor vi tilbyder undervisning

Højme Svømmehal

Bolbro Svømmehal

Rosengårdsskolen (bassin på folkeskole)

Midtfyn Idrætscenter (Ringe)

Hensyntagende undervisning

Alle varmtsvands hold er tilrettelagt som hensyntagende undervisning.

Kurserne er tilrettelagt for deltagere, der pga. et fysisk eller psykisk handicap ikke kan få tilstrækkeligt udbytte af, at deltage i fritidsundervisning på hold med mange deltagere.

Deltagerne skriver i en erklæring under på, at de er handicappede i relation til emnet.

Undervisningen foregår på små hold med 4-8 deltagere, så underviseren kan yde den nødvendige pædagogiske indsats.