Handelsbetingelser
Opdateret: Maj 2025
Virksomhedsoplysninger
DOF Paarup Aftenskole, cvr. 81482411
DOF Assens Aftenskole, cvr. 37287830
DOF Nordfyn Aftenskole, cvr. 38164961
DOF Midtfyn Aftenskole, cvr. 38908472
Kontaktoplysninger
Pakhusgården 18, 5000 Odense C
tlf. 66 13 00 82
mail: info@paarupaftenskole.dk
Tilmelding
Du kan tilmelde dig vores kurser på vores hjemmeside www.paarupaftenskole.dk eller ved at kontakte os på info@paarupaftenskole.dk, telefon 66 13 00 82 eller ved personlig henvendelse på kontoret i Pakhusgården 18, 5000 Odense C. (Se åbningstider her)
Tilmeldingen er registreret, når du har modtaget en bekræftelse. Se punktet Bekræftelser.
Venteliste
Hvis et kursus ikke har ledige pladser, vil det være markeret med 'Venteliste' på vores hjemmeside. Du kan stadig tilmelde dig og komme på venteliste. Vi kontakter dig direkte, hvis der bliver en ledig plads eller et tilsvarende hold oprettes.
Priser
Prisen for deltagelse er angivet ved de enkelte hold.
Nedsat kursuspris
Odense Kommune giver et særligt tilskud, der giver nedsat kursuspris til studerende, pensionister og efterlønsmodtagere bosat i kommunen.
Betaling
Ved tilmelding på vores hjemmeside kan du vælge mellem følgende betalingsmuligheder:
- Betaling med betalingskort eller MobilePay med det samme.
- Fremsendelse af faktura til senere betaling via indbetalingskort med FI-kode (+71) i netbank.
Vi modtager Dankort, Visa, MasterCard og MobilePay Online.
Ved tilmelding via direkte kontakt til os, fremsender vi faktura via e-mail eller post med en af følgende betalingsmuligheder:
- Link til online betaling med betalingskort eller MobilePay Online.
- Indbetalingskort med FI-kode (+71) til netbank.
Kontant betaling, MobilePay-overførsel eller bankoverførsel kan aftales ved direkte henvendelse.
Bekræftelser
Afhængigt af betalingsmetode sender vi mails med bekræftelser og faktura/kvitteringer som PDF. Bekræftelserne indeholder en oversigt over kursets mødedatoer, -tidspunkter, underviser og undervisningssted.
- Ved tilmelding på vores hjemmeside med samtidig betaling med betalingskort/MobilePay Online, sender vi en Tilmeldingsbekræftelse og faktura (kvittering) i to separate mails.
- Vælger du, at modtage faktura, sender vi en Reservationsbekræftelse og faktura (med FI-kode) i to separate mails. Når betalingen er registreret, sender vi Tilmeldingsbekræftelsen.
- Ved tilmelding ved direkte kontakt og betaling med betalingskort/MobilePay Online, sender vi en reservationsbekræftelse og faktura (med betalingslink) i to separate mails. Når betalingen er registreret, sender vi Tilmeldingsbekræftelsen.
Tilmelding er bindende
Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret gælder ikke for tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode, tjenesteydelsen skal udføres jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 12). Vores kurser og arrangementer er omfattet af denne undtagelse. Du har derfor ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, og din tilmelding er bindende.
Vi tilbyder dog afmeldingsmulighed op til 14 dage før første mødegang.
Vi tilbyder endvidere gebyrfri afmelding, såfremt vi efter din tilmelding foretager væsentlige ændringer af hele kursusforløbet i forhold til kursusbeskrivelsen. Se også punktet Forbehold for mindre ændringer.
Ved afmelding senere end 14 dage før første mødegang tilbagebetales ikke.
Udeblivelse anses ikke som afmelding og giver ikke ret til tilbagebetaling. Ved afmelding til et igangværende forløb tilbagebetales ikke.
Manglende betaling anses ikke som afmelding. Du er derfor forpligtet til at betale det fulde beløb for kurset, idet tilmelding er bindende.
Afmelding skal ske ved direkte henvendelse på info@paarupaftenskole.dk eller telefon 66 13 00 82
Aflysning af kurset
Vi forbeholder os retten til at aflyse et kursus eller arrangement i tilfælde af for få tilmeldinger, undervisers forfald eller manglende adgang til relevant undervisningssted. I tilfælde af aflysning vil indbetalt deltagerbetaling blive tilbagebetalt. Vi forsøger evt. først med udskudt startdato. Tilmeldte deltagere får direkte besked herom.
Forbehold
Vi tager forbehold for mindre ændringer i det annoncerede indhold og forløb. Sådanne mindre ændringer kan for eksempel være visse ændringer af kursusindhold, aflysning eller flytning af enkelte mødegange, f.eks. ved sygdom hos underviser (vikar eller erstatningsundervisning), lokaleændring, udsættelse af dato for kursusstart eller -slut og lignende.
I tilfælde af aflyst mødegang vil du som udgangspunkt blive tilbudt erstatningsundervisning eller tilbagebetaling.
Er du forhindret i deltagelse i erstatningsundervisning, eller ønsker du ikke at deltage som følge af mindre ændringer, berettiger det ikke til tilbagebetaling.
Hvis vi bliver forhindret i at afholde kurset/arrangementet som følge af uforudsete, udefrakommende begivenheder uden for vores umiddelbare kontrol (”Force Majeure”), vil vi som udgangspunkt forsøge at tilbyde erstatningsundervisning, når Force Majeure-situationen er ophørt. Såfremt vi ikke kan tilbyde erstatningsundervisning efter Force Majeure situationens ophør, er du berettiget til hel/delvis tilbagebetaling.
Vi tager forbehold for trykfejl i kursusbeskrivelser og øvrigt indhold på hjemmeside/i katalog.
Særligt tilrettelagt undervisning
Hold med særligt tilrettelagt/hensyntagende undervisning tilbydes til deltagere, der af hensyn til det faglige udbytte i det konkrete emne, har behov for at blive undervist på mindre hold med max. 8 deltagere
Skolen eller underviseren har ikke indflydelse på vurdering af behov/berettigelse for særligt tilrettelagt undervisning.
Kommunen kan, i forbindelse med tilskud til særligt tilrettelagt undervisning, kræve at der indhentes underskrift på tro- og loveerklæring på, at deltageren er handicappet i relation til undervisning i holdets fag og emne.
Udenbysdeltagere skal oplyse CPR-nr.
Alle, uanset bopælskommune, kan tilmelde sig vores kurser og arrangementer, men deltagere med bopæl uden for vores tilhørskommuner skal oplyse fuldt cpr-nummer ved tilmelding. Information om udenbysdeltagere, videregives til kommunerne, til brug for mellemkommunal refusion med deltagerens hjemmekommune. Der henvises i øvrigt til skolens persondata politik.
Reklamationsret og klagemulighed
Købelovens regler gælder ikke tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret.
Lever undervisningen/arrangementet ikke op til dine forventninger, håber vi, du vil henvende dig direkte til os på info@paarupaftenskole.dk eller telefon 66 13 00 82.
Der er også mulighed for at indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby - via www.forbrug.dk.
Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage: www.ec.europa.eu/odr. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal vores e-mail-adresse, info@paarupaftenskole.dk angives.
Persondatapolitik
Se vores persondatapolitik her.
Praktiske oplysninger
Se vores praktiske oplysninger her.